Conclusion Experience neemt Arlanet over

Full-service digital agency wordt met overname topspeler op gebied van Episerver en Umbraco
4NG | Arlanet

Amsterdam, 27 oktober 2020

Conclusion Experience neemt Arlanet over.

Arlanet is binnen de Benelux een van de meeste gerenommeerde digital agencies met specialistische kennis op het gebied van Episerver en Umbraco. Daarmee bedienen zij klanten als Koninklijke Ahrend, Effectory en Berenschot. De overname van Arlanet past binnen de ambitieuze groeiplannen van Conclusion Experience. Als groep bestaande uit verschillende specialistische digitale bureaus krijgt het door het inlijven van Arlanet in Nederland in één klap een leidende status op het gebied van Umbraco en Episerver. Conclusion Experience richt zich qua klantportfolio op ‘local heroes’ die hun digitale transformatie serieus aan willen pakken en de volgende stap willen zetten door ook bedrijfskritische processen te digitaliseren. Het gaat daarbij om ambitieuze ondernemingen zoals WNF, Buma Stemra, Keune en Talpa.

Meerdere bureaus ingelijfd

Conclusion Experience heeft in de loop van dit jaar meerdere digitale bureaus ingelijfd middels een ‘buy and build’-strategie. Naast de huidige toevoeging van Arlanet zijn ook BrainBrothers, Nextfields en PossibilIT inmiddels onderdeel van de groep, waar ook 4Net Interactive deel van uitmaakt. Conclusion Experience groeit daardoor hard: er werken momenteel 140 professionals, met de ambitie om in 2022 door te groeien naar 300 professionals.

Specialistische kennis over Optimizely en Umbraco

De toevoeging van Arlanet is een belangrijke volgende stap in de groeiambities van de groep, zegt Ton Renes, CEO van Conclusion Experience Fund: “Het motto bij Conclusion Experience is ‘we grow digital business’. Met de overname van Arlanet breiden we onze specialistische kennis verder uit op het gebied van Optimizely en Umbraco binnen onze groep. Als je technologie van Microsoft gebruikt dan zijn dat belangrijke tools om digitale platformen verder te kunnen professionaliseren. Wat ook belangrijk is dat we met Arlanet een leuke klik hebben en dat het dna van het bureau past bij dat van ons.”

Groot netwerk, brede ervaring

Voor Arlanet CEO Paul de Metter is de overname door Conclusion Experience een mooie volgende stap voor het bedrijf: “We richten ons op het activeren van digitale ambities van bedrijven. Door onze innovaties en specialistische kennis te combineren met de ambities en het grote netwerk van Conclusion Experience komen nieuwe klanten binnen handbereik. Ook kunnen we onder de paraplu van Conclusion Experience, met de brede ervaring die daar aanwezig is, onze bestaande klanten beter en met een full-service propositie van dienst zijn.” *Einde persbericht*

Over Conclusion Experience

Conclusion Experience helpt bedrijven digitaal te groeien en verder te professionaliseren. Binnen gebieden als Design & Technology, Data & Performance en Strategy werkt Conclusion Experience voor klanten als WWF, LeasePlan, Buma Stemra en Talpa. Conclusion Experience is als groep ontstaan vanuit het in 2002 opgerichte 4net interactive. Naast 4net Interactive maken ook de labels Brainbrothers (sourcing) en Nextfields (strategie & performance), PossibilIT (Dynamic CRM, Salesforce & subscription commerce) en nu ook Arlanet onderdeel uit van Conclusion Experience. De komende jaren zal de markt van digital agencies naar verwachting verder consolideren. Conclusion Experience is voornemens om stappen vooruit te maken en heeft de ambitie om te verdubbelen in omzet de komende twee jaar. Met Conclusion Experience is een M&A-pad uitgestippeld met als doel ondernemers te laten participeren in de uitbouw van een toonaangevend Nederlands full-service digital agency.

Over Arlanet

Arlanet is in 2002 begonnen als bureau voor procesautomatisering. Inmiddels is het uitgegroeid tot full service bureau met specialistische kennis van .NET, Episerver, Umbraco en Ucommerce. Voor alle platformen waar Arlanet mee werkt, heeft het de hoogst haalbare partnerstatus. Als één van de weinige Nederlandse bureaus is het sinds 2007 Certified Gold Partner van open source CMS Umbraco en sinds 2009 Premium Partner van digitaal marketing platform Episerver. Deze specialistische kennis maakt Arlanet een top drie speler in de Benelux en leverde in 2018, 2019 en 2020 een topnotering op in de Emerce 100. Meer informatie op Arlanet

Klaar om aan de slag te gaan?

We denken graag mee hoe we jou digitaal kunnen laten groeien! Neem je contact met ons op? De deur staat voor je open.

Get in touch